Bokrecensioner

Minns ni det HÄR inlägget?
Well, nu har jag ju läst alla böcker så jag tänkte kort och gott ge er några rader om dessa!

Åsa Hellberg "Toscana tur och retur"
Jag har ju läst "Sonja"böckerna från samma författare tidigare och om det är något som hon alltid gör så är det att verkligen spä på historian och överdriva en hel del. Den här boken var inget undantag och jag tycker att det blev lite väl mycket till sist. Tyvärr kändes den väldigt osannolik, alldeles för lång och överdriven. Den hade förmodligen passat någon pensionär som vill läsa något enkelt och drömmande, men hos mig gick den inte riktigt hem.

Viveca Sten "I stundens hetta"
Den här boken är ju en serie i "Morden i Sandhamn" och först blev jag rädd att jag hade sett filmen, men det hade jag tack och lov inte gjort :) Jag läser ju sällan deckare eller sådana här slags böcker annars, men det är kanske något jag skulle ändra på för wow vad s p ä n n a n d e den här boken VAR/ÄR! jag bläddrade kapitel efter kapitel och läste den till och med i bilen trots att jag brukar må illa av sådant. Kanske att man förstod efter ett tag vem "den skyldige" var, men den hade ändå några oväntade detaljer där på slutet.

Alex Schulman & Sigge Eklund "Tid"
Såhär i efterhand har jag tänkt på flera kapitel i boken så jag antar att den ändå gjorde ett litet avtryck hos mig. Ibland tyckte jag att den var lite sävlig och seg, det var några gånger då jag bara scrollade igenom vissa kapitel. Men vissa saker som de tog upp var ändå jävligt bra skrivna. T.ex. Alex resonemang angående döden. Eller när Sigge tror att ett husköp som påminner om hans barndom är en bra idé. Jag skulle ändå säga att boken är läsvärd!

Martina Haag "Det är något som inte stämmer"
Den här boken gav mig kalla kårar. Jag fick ångest av den, jag fick en tankeställare av den. Och jag drevs tillbaka till en massa förflutet. Jag ville knacka Michael på ryggen mitt i natten och fråga om han fortfarande älskade mig. Jag läste ju ut den här på typ några timmar och med det vill jag säga att jag tycker att den var jävligt bra. Om jag får säga något negativt så är det väl just att tiden i fjällen känns lite sådär ibland. Kapitlet med de dumma norrmännen till exempel? Var det verkligen nödvändigt, eller hände det? Jävligt obehagligt i alla fall.

Denise Rudberg & Hugo Rehnberg " Inte riktigt enligt plan"
Jag minns typ knappt den här boken?
Jag minns bara att jag hade svårt att komma in i den och att jag tyckte att den var sådär helt enkelt.